Friday, May 8, 2009

Bagaimana Teknik Terbaik Mengalihkan Siva?

Dan begitulah pembangkang: Kit Siang et al. Mereka mengalihkan pandangan rakyat daripada isu asasi dengan menggunakan teknik ilusi.
:
Mantan Speaker Perak Sivakumar dialihkan/disingkirkan daripada jawatannya dengan suara majoriti di dalam Dewan Undangan Negeri Perak dan bukan pada persidangan di bawah pokok. Apabila Siva tidak mahu berganjak (setelah dialihkan mengikut peraturan DUN) dari tempat duduk Speaker walaupun telah diarahkan berkali-kali oleh Timbalan Speaker, apa yang perlu dibuat?
:
Sudah tentulah ini tugas para bentara DUN dan tidak salah bagi mereka untuk meminta bantuan polis (penguasa undang-undang) bagi membantu mereka secara kudrat.
:
Samada Siva tertonggek, terheret, lantaran dia mengeraskan tubuh badannya itu adalah kejadian kolateral. Aksi Siva adalah hukum cause and effect. Dia perlu dialihkan secara fizikal setelah dia dialihkan secara undian.
:
Maka, kenapakah pihak pembangkang berkeras membayangkan bahawa perbuatan bentara (dan anggota polis yang membantu mereka) melaksanakan tanggungjawab mereka sebagai perbuatan tidak demokratik?
:
Jelaslah bahawa DAP tidak membayangkan Democratic Action Party tapi lebih kepada Demokeras Aksyen Pembangkang.

No comments:

Post a Comment